Aktualizováno: 5.2.2018

Test Alfy Romeo Stelvio

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 5
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.9 V6 Bi-Turbo

 
Stelvio je první DUV od italské značky Alfa Romeo. Na český trh přišlo v roce 2017. My jsme ale zatím testovali jen vrcholnou variantu Stelvio Quadrifoglio. Až se k nám dostanou i běžnější varianty, test doplníme.

Znak zeleného čtyřlístku na kapotě Alfy Romeo, kterému se v Itálii říká Quadrifoglio Verde, vždy znamenal, že máte čest s něčím výjimečným. Původně, a to až do období druhé světové války, se tak označovaly závodní vozy.

Čtyřlístek, tedy quadrifoglio, si pro štěstí poprvé namaloval na kapotu závodník Uvo Sivocci v dubnu 1923 před dnes už legendárním závodem Targa Florio.

A také mu ho přinesl, protože Sivocci závod vyhrál. V září téhož roku měl však příběh tragický moment, Sivocci chtěl rituál se čtyřlístkem zopakovat, ale až na závodě. Při kvalifikaci ale bohužel havaroval a zahynul.

Znak zeleného čtyřlístku zarámovaného v bílém čtverci pak mnoho let zkrášloval těla závodních Alf a postupně se tak stal symbolem rychlých italských aut této značky. V současnosti ho Alfa Romeo používá pro speciální verze svých různorodých modelů. Vždy to znamená, že jde o vrcholnou variantu s vysokým výkonem a špičkovým komfortem.

V aktuální nabídce automobilky ho má sedan Giulia, konkurent pro Audi A4, BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C nebo například Jaguar XE. Vrcholná verze Giulie Quadrifoglio Verde ohromuje tím, co je na první pohled skryto − motorem. Jde o vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který má pozoruhodnou historii.

Design

Alfa Romeo Stelvio - pohled ¾ zepředu dopravaAlfa Romeo Stelvio - pohled bok dopravaAlfa Romeo Stelvio - pohled záď čistáAlfa Romeo Stelvio - pohled ¾ zezadu doleva

 

Stelvio je autem, které v zástupu všemožných SUV rozhodně nepřehlédnete. Má typickou vizáž moderních Alf s protaženými předními světlomety, ale daří se mu nevypadat podsaditě, příliš mohutně. 

Autmobilka tvrdí, že nejdůležitější pro ní je, jak se Stelvio QV řídí, a tomu je podřízená i ergonomie vozu (i u běžnějších variant). A má šmrnc.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus