Aktualizováno: 14.7.2016

Test Alfy Romeo Giulia

 

 
Alfa Romeo chce konkurovat německým luxusním sedanům, ale jde na to svými zbraněmi - přitažlivostí designu i jízdních vlastností.

Ač jde o ideového nástupce neúspěšného modelu 159 mezi sedany střední třídy, snažila se od něj Giulia silně odstřihnout. Tak silně, že například zvolila odlišnou koncepci pohonu kol. Giulia hrabe zadními, nebo všemi čtyřmi, jak se na správné sportovně laděné auto sluší a patří.

Mezi největší výhody Giulie v porovnání s konkurenty patří vizáž karoserie a parametry benzinového motoru v nejsportovnější verzi Quadrifoglio Verde. Atraktivní jsou ale i jízdní vlastnosti dieselové varianty.

Naopak jako největší nevýhody vidím po prvním svezení některé odbyté detaily typu plechového zavírání víka kufru, absenci propojení kufru a prostoru pro posádku nebo horší jízdní komfort naftové verze na osmnáctipalcových kolech. Vysoké jsou v porovnání se všemi sedany střední třídy i její ceny.

Alfu Romeo Giulia si podle mě budou chtít pořizovat bohatší lidé, kteří se chtějí lišit, a vadí jim slynutí s davem v podobě německých luxusních značek. Otázkou je, zda se jich najde dost, aby auto mělo úspěch.

Alfa Romeo Giulia se na českém trhu začíná prodávat v létě roku 2016.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus